Thursday 14 July 2016

Pendosa Tanpa Noktah

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Alhamdulillah, dapat kita menghirup udara nan segar. Segala puji keatas Allah SWT.


Alam tak pernah sunyi. Membentangkan keindahan buat kita. Tak pernah berkira. Untuk berkongsi kecantikannya. Kita sering terbuai. Kadang terlena. Hingga terleka dek asyiknya dunia. Sampaikan terlupa pada yang kekal selamanya. Allah,, tiupkan kami kesedaran. Agar kami bangkit dari tidur ini. Agar kami terjaga dari buai mimpi ini. Kami terlalu lemah untuk mengingati. Bahawa pinjaman ini kan diambil kembali.

Tamak. 
Ya manusia memang tamak. Tamakkan kenikmatan. Kecantikan, kepandaian, kekayaan, pangkat, darjat. Semua itu tak kemana. Hanya sementara. Malah sekadar ujian pada sang pelupa. Mahu bersyukur atau sebaliknya. 
Allahu Robbi :’(

Astaghfirullahal’azhim. 
Ampunkan aku Robb. 
Aku tiada daya. Jangan tinggalkan aku. Ketuklah jiwaku andai kutersasar. Andai aku terlupa. Aku manusia lemah. 

Kerana aku pendosa tanpa noktah.


No comments:

Post a Comment